Rodbehandling 2023-09-25T14:52:47+00:00

Rodbehandling

Om rodbehandling

Desværre opstår der nogle gange behov for rodbehandling. Dette kan være smertefuldt, indtil behandlingen er afsluttet. Nykøbing Tandklinik har mange års erfaring med komplicerede rodbehandlinger, og vi udfører altid behandlinger grundigt, men omsorgsfuldt.

Rodbehandling er påkrævet, hvis et cariesangreb eller en tandrevne går helt ind til nerven i tanden, og nerven derfor bliver betændt. Undertiden kan nerven også dø efter et traume (fald/slag) mod tanden.

Under en rodbehandling renses rodkanalen og bliver fyldt med et fyldningsmateriale af plastik. Det kan være nødvendigt, at tanden efterfølgende beskyttes af en krone, da rodbehandlede tænder er meget skrøbelige.

Efter endt behandling kan man opleve lette forbigående smerter. Forsvinder de ikke, anbefaler vi dig at kontakte os, så vi kan få tjekket, hvorfor du stadig har smerter.

Du kan læse mere om rodbehandlinger på Tandlægeforeningens hjemmeside her.

Print eller læs mere om rodbehandlinger her!

Har du brug for akut hjælp?

læs mere her

Læs mere her

Leder du efter ny tandlæge?

Hos os har du som patient medindflydelse og mulighed for at sammensætte og bestemme dit eget behandlingsforløb. Vi oplyser dig altid omkring prisen, før din behandling igangsættes, og vi fortæller om proceduren, så du er klar over, hvad der skal ske. Vi giver os god tid til hver enkelt patient, og vi sætter os ind i dine tandproblemer.

Vores behandlerteam hos Nykøbing Tandklinik har mange års erfaring, og vi benytter os udelukkende af de bedste materialer og nyeste teknikker inden for tandlægefaget. Vi lægger vægt på tillid, tryghed og respekt, og hos os er du altid i centrum.

Læs mere her